21.02.2018 - Fotball

Rapport fra treningsleir

Våre 2. divisjonsdamer er på treningsleir i Albir, Spania denne uka og vi har fått denne rapporten fra en av trenerne, Paal Magnus Tødaas:

Ankommer Albir Garden mandag ettermiddag og er i gang med den første treningsøkta vår samme kveld. Vi trener på en fin gressbane, som vi busses til og fra hver dag til samme tid. Allerede første kveld er det tydelig at spillerne setter pris på å slippe den norske kulda.

Tirsdag får vi kjørt ei god formasjonsøkt der vi terper defensiv struktur i et par timer, før vi senere på dagen spiller treningskamp mot 2.div-laget Bossmo & Ytteren.  Vi dominerer kampen stort, og vinner greit 2-0. Begge scoringer kommer fra nyervervede Hanne Pedersen, som i tillegg til sine to mål spilte en kanonmatch. Utover scoringene hadde vi som normalt et sjansesløseri av dimensjoner, så vi burde egentlig ha putta på en tre fire mål til. Alle spillerne var involverte og alle som en gjorde en god figur mot en god motstander, som ble nr 3 i sin 2.div-avdeling i fjor.

I dag, onsdag, var det mange slitne kropper, men humøret og spillegleden er fortsatt på plass. Vi kjører ei ny god formasjonsøkt, der vi fokuserer mer på vårt offensive spill.

Til nå har turen vært helt topp. Godt vær, gode treningsforhold med ei fantastisk fin spillergruppe. Gleder oss til fortsettelsen!

PS: Flere bilder på vår Facebookside.