25.09.2017 - Fotball

Seier i lokaloppgjøret!

ORKANGER 2 - MELDAL 6-2 (3-1)

4. divisjon avd. 2 kvinner, 17. runde

Orkla Maskin Arena

Mål:

1-0 (5): Mari Lian

2-0 (9): Hedda Bergan, ass: Hanne Fugelsøy

3-0 (25): Ingrid Stuen, ass: Mari Lian

3-1 (27): Berit Bolme

3-2 (60): Anne Synnøve Loftshus

4-2 (65): Mari Lian, ass: Amalie Brattset

5-2 (82): Sara Rønningen, ass: Eli Tretøy

6-2 (83): Nora Lund, ass: Sara Rønningen

Dommer: Borge Indergård, Lensvik IL

Orkanger 2 (tropp): Linda Stenvik, Nora Lund, Liss Dragseth, Mari Lian, Karoline Bæk Haugen, Eirin Lefstad, Sara Rønningen, Ingrid Stuen, Hanne Fugelsøy, Hedda Bergan, Synnøve Wingan, Sigrid Haugset, Giselle Uwingabire, Hanne Meland, Hege Syrstadeng, Eli Tretøy, Jenny Johnsen, Amalie Brattset.

Med 1 poeng på de siste fire kampene var det godt for 2. lagsjentene å få seg en seier igjen i kveld da jumbo og lokalrival Meldal kom på besøk. Men et lag en ikke skal kimse av all den tid de er et av to lag som har slått den suverene avdelingsvinneren Strindheim denne sesongen.

Våre jenter gikk sterkt ut og leda 2-0 før ti min. var spilt. Mari satte inn den første omtrent på samme måte som hun skåra for A-laget lørdag med eit raid på venstre og skudd til side for keeper. Hedda styrte inn det andre etter innlegg fra Hanne etter ni min. 3-0 kom i det 25. min. da Ingrid satte inn returen etter et skudd fra Mari. To min. senere reduserte Meldal da kaptein Berit Bolme netta etter et godt løp og innlegg. Vi produserte flere sjanser inn mot pause, Sara var nærmest med et skudd i stolpen. Meldal hadde også et par gode tilbud som Linda tok seg godt av.

Vi kunne ha økt rett fra avspark i 2. omgang på et gjennomløp, men Meldals keeper redda etter 10 sekunder. Så var det en slapp periode der gjestene var godt med i kampen og de fikk en ny redusering da Anne Synnøve Loftshus sendte ivei en poleball fra venstrekanten som datt ned i lengste hjørne. Det var nok det som skulle til for at våre jenter våkna av dvalen. Meldalkeeperen redda på streken etter en kårner tre min. senere og etter ytterligere to min. dukka Mari opp på bakerste på et innlegg fra Amalie og styrte ballen i motsatt hjørne.

Etter det var ikke seieren trua og laget traff bl. a. stolpen etter godt forarbeid av Mari. Så i det 82. min. kom Sara forbi keeper, gikk litt innover og satte ballen i tomt bur. Minuttet etter gjorde den samme Sara forarbeidet da Nora skjøt i lengste fra 18-19 meter.

En fin og god seier som førte laget opp på 3. plass på bedre målforskjell enn Ranheim som har én kamp mindre spilt. 2. laget avslutter kampen med bortekamp mot Nidaros på Ørn Arena i byen neste fredag 6. oktober kl. 19:00.

Stjernebørs:

¤¤¤ Mari Lian

¤¤ Linda Stenvik

¤ Giselle Uwingabire

Under ser vi Nora fyre av skuddet som avslutta kveldens skåringer.