04.04.2017 - Fotball

Seier i serieåpningen til juniorlaget

13474011 10157116277910442 857244699 n

Juniorlaget startet årets sesong borte mot Trygg/Lade søndag kveld. Her er rapporten fra trenerteamet.

Trygg/Lade har vi slitt med før da de er veldig kontringssterke med raske angripere, særlig spissen sin som konstant jager bakrom, og denne kampen var intet unntak.
De var tette og kompakte med et lavt press og slo raskt i bakrom ved enhver anledning. Dette førte til mange dueller og spill fram og tilbake. Allerede etter 20 minutter var flere fra bortelaget veldig slitne og det var et godt tegn i vår favør tenkte trenerteamet til OIF. Lite spill som OIF ønsker de første 45 minuttene, men skapte noen farligheter foran mål.

Vi gikk til pause med 0-0 og i pausen justerte vi noen småting som offensiv markering, avstander mellom ledd og inn med mer aggressivitet når vi mister ball.
I pausen byttet Azamat Zabijev med friskmeldte Rune Asphaug, og Rune kunne da utnytte sin store fart på høyre kant mot en litt sliten venstre back.
Som planlagt utnyttet Rune ved første anledning sin fart og kom seg igjennom, inn i 16 meteren og ble stoppet på ulovlig vis og dermed straffespark.
Hassan satte den sikkert oppe til venstre hjørne for keeper.
William Knutsen kom inn for Håvard Sandvik på venstre back, en noe uvant posisjon, men løste dette på en utmerket måte. Det viser at vi har flere kort å spille på utover sesongen.

1-0 ledelsen ga OIF ro og dermed begynte vi å spille vårt eget spill mer og mer utover i kampen. Dermed skapte vi stadig store målsjanser og Trygg/Lade kan takke sin gode keeper for at tapet ikkeble langt større.
2-0 kom etter innøvd cornertrekk hvor Odd Even Rindalsholt Ross er sist på ballen.
3-0 Satte Rune inn med pannebrasken etter flott kontring hvor innbytter Jens fikk lagt inn foran mål fra venstre, med venstre(!), et angrep helt etter læreboka.
3-1-reduseringen kom på straffespark og 4-1 kom etter et mønsterangrep, hvor venstreback William slår opp på indreløper Kristian Blåsmo i mellomrommet som setter fart inn mot back og midtstopper. Kantspiller Emanuel har begynt løpet inn i 16 meteren, Kristian slipper ballen ut til William som har kommet seg i kantposisjon, drar seg ned til dødlinja og får slått ut i 45 grader til Hassan som banker ballen inn fra 16 meter.

Det som varmer og gleder trenerteamet i dag er at spesielt i 2. omgangen hvor vi viser spillerglede og positive holdninger. Og selve spillet med å få satt opp indreløperne i mellomrommet for å få spilt fri kantspillerne fungerte bare bedre og bedre etter hvert som vi malte i stykker Trygg/Lade. Gledelig å se også at alle innbytterne gjorde oppgavene sine utmerket. Og det igjen viser at vi har en god og bred juniorstall som igjen skal bite i fra seg både på senior og junior-nivå i 2017.