08.04.2016 - Fotball

Seier mot Tydal i OBOS Cup

IMG 7772

Første kamp i OBOS Cup endte med seier på walk over. Den første spillende kampen endte med 2-1 seier over Tydal i Abrahallen.

OBOS Cup er et Trøndermesterskap for lag som ikke deltar i Norgesmesterskapet (NM). Orkanger stiller med A-laget på herresiden. I det innledende gruppespillet møter OIF Beitstad, Tydal og Ørland.

Turneringens første kamp skulle egentlig blitt spilt den 1. april, men Beitstand kunne ikke stille lag og en 3-0 seier ble tildelt OIF. Torsdag ble Tydal møtt på halvveien i Abrahallen, og etter en jevn kamp står Orkanger med full pott og er gruppeleder.

Åpningen av kampen var preget av noen kampnerver og unøyaktighet. Tydal var, som antatt på forhånd, svært direkte i spillestilen, noe som sørget for noen halvsjanser. Orkanger kom mer og mer inn i kampen utover omgangen, og etter en halvtimes spill vender Perry bort midtstopperen og setter inn 1-0. Resultatet står seg til pause. Tydal blir noe svekket da deres gode venstrekant blir skadet midtveis i omgangen, etter det som så ut som et stygt overtråkk. Vi ønsker Aune god bedring.

IMG 7774

Perry var som vanlig en konstant trussel for motstanderens forsvar.

I 2. omgang står OIF bedre i mot Tydals langballer, anført av solide Åge Andersen og Sindre Belsås, og klarer å holde ballen bedre på midtbanen. Unggutten Henrik Rian (15) som venstre indreløper viser gode basisferdigheter og sørger for mye ballbesittelse. Kun 5 minutter etter sidebytte bryter Jo Husdal og spiller Nils-Helge Garli glimrende gjennom, som deretter legger ut til Perry som blir tomålscorer. Kvarteret senere reduserer Tydal til 2-1 etter en feil i bakre rekker. Tydal er halvfarlig frempå på tampen av kampen, men Orkanger ror det hele i land.

Ellers kan det nevnes at hele 8 spillere fikk din debut for A-laget i denne kampen. Én av de var assistkongen Nils-Helge Garli (39) som også spilte for OIF for 19 år siden.

Neste kamp er borte mot Ørland torsdag 21. april. Serieåpningen spilles én uke senere hjemme mot Sokna.

OIF stilte med følgende lag fra start:

Anders Vuttudal, Åge Andersen, Jo Husdal, Sindre Belsås, Marius Kvalvik, Tor-Arne Kvam, Henrik Rian, Nils-Helge Garli, Eirik Ebbesen, Rune Asphaug, Per Olav Jensen.

Innbyttere:

Eirik Torblå, Øyvind Bakken, Håvard Sandvik, Valdrin Musaj.

Mål:

1-0: Perry (Garli)