11.03.2016 - Fotball

Seier til A-laget, tap for B-laget

IMG 5366

Begge herrelagene spilte oppkjøringskamp på onsdag. A-laget feide over Rissa, men B-laget måtte se seg slått.

Det var duket for en dobbel seniorkamp på Orkla Maskin Arena på onsdag. A-laget tok i mot fjorårets avdelingsmotstander Rissa, og B-laget møtte den nyoppstartede klubben Grønningen FK.

For A-laget sin del startet kampen på best mulig måte. Allerede etter 10 minutter viste resultattavla 4-0 til Orkanger etter scoringer av Rune Asphaug, Per Olav Jensen, Daniel Lorentzen og Eskil Sivertsen. I en svak OIF-periode midt i førsteomgangen sørget Rissa for to reduseringer, men da lagene gikk til pause sto det 6-2 til Orkanger.

Etter pausen puttet OIF fire mål til, og med en ny redusering til Rissa endte kampene med hele 10-3 til Orkanger. Positivt å se bidrag fra mange spillere i form av scoringer og målgivende i denne kampen. OIF fortsetter å vise hurtig angrepsfotball, men det må fortsatt strammes inn noe bakover.

Til helga deltar A-laget på Rindal Sparebank Vinter-cup, en cup for seniorlag der det spilles 7'er-fotball i den nye Rindalshallen.

Rett etter kampen startet B-laget sin andre treningskamp for året. Motstander var den nyopprettede klubben Grønningen FK som har sine aner fra Agdenes.

En god gjennomført førsteomgang for Orkanger der det ble skapt flere hel- og halvsjanser, spesielt gjennom opprulling på høyresiden hvor OIF stilte med en god Hubert Jasiak. Høyrevingen kom flere ganger rundt backen sin og fikk slått inn, men Orkanger var ikke kliniske nok foran mål. Omgangen ebbet derfor ut målløs.

Nivået falt noe for Orkangers del i 2. omgang, og etter et par personlige feil sørget Grønningen for å ta med seg en 2-0 seier i sesongoppkjøringen.

IMG 5445

Hubert Jusiak spilte en god kamp for B-laget. Her fra en tidligere kamp for A-laget mot Meldal.

OIF A stilte med følgende lag fra start:

Stian Storli, Jo Husdal, Daniel Lorentzen, Åge Andersen, Marius Kvalvik, Tor-Arne Kvam, Nils-Helge Garli, Eirik Ebbesen, Eskil Sivertsen, Per Olav Jensen, Rune Asphaug.

Innbyttere:

Anders Vuttudal, Tom Even Gundersen, Anders Evjen Wormdal, Abdi Nur, Azamat Zabijev.

Mål:

1-0: Rune Asphaug (Marius Kvalvik)

2-0: Perry

3-0: Daniel Lorentzen (Tor-Arne Kvam)

4-0: Eskil Sivertsen (Perry)

5-0: Perry (Nils-Helge Garli)

6-0: Rune Asphaug (Jo Husdal)

7-2: Eskil Sivertsen (Perry)

8-3: Azamat Zabijev (Tom Even Gundersen)

9-3: Azamat Zabijev (Abdi Nur)

10-3: Anders Evjen Wormdal (Perry)

OIF B stilte med følgende lag fra start:

Anders Vuttudal, Øyvind Bakken, Eirik Torblå, Espen Berg, Harald Husdal, Tom Erik Grønhaug, Odd Ivar Sletvold, Stian Sundli, Hubert Jusiak, Matias Skjøtskift, Vegard Knutzen.

Innbyttere:

Erik Solheim, Øyvind Henningsen, Jens Fredrik Andersen, Ådne Stuve Hegstad, Valdrin Musaj, Marvin Aunan.