08.12.2015 - Fotball

Semifinaler, men ikke lenger

IMG 1999

Alle 3 OIF-lagene som deltok på cup i helga gikk ut i semifinalene, men det var flere lyspunkt.

Damene først

Et trenerteam og 9 spillere dro til Molde for å delta på G-Sport Cup. Totalt 11 seniorlag deltok med Sunndal og Træff som favoritter. Begge klubbene har lange tradisjoner med damefotball og spiller i neste års 2. divisjon. Orkanger kom i gruppe med Eid, Herd 3 og Sunndal 2.

Åpningskampen ble av den nervøse sorten, men etter å ha kommet under 1-2 snudde laget til slutt og vant 3-2. I lørdagens andre match var Sunndal 2 motstander, et lag som damene våre bestemte seg for å fullstendig feie gulvet med. 8-1 til slutt, og dermed garantert plass i kvartfinale. I den første kampen på søndag vinner Orkanger 4-3 over Herd 3 og vi blir dermed gruppevinnere.

I kvartfinalen er Heimdal motstander, som tydeligvis hadde sett OIFs tidligere kamper og gjør det meste for å få ned tempoet i kampen. Det lykkes de med til en viss grad med, men det blir en 5-1 seier til slutt. I semifinalen ryker OIF mot Herd 2 som til slutt vant hele cupen. Et tett og jevnt oppgjør ender med at Ålesund-laget trekker det lengste strået og vinner 4-3.

I bronsefinalen valset OIF over Træff, som hadde ambisjoner om å ta hjem bøtta i sin egen cup. Resultattavla viser 7-2 til slutt, og tredjeplassen er et faktum.

Orkangers beste spiller i denne turneringen var 16 år unge Sigrid Haugset, som i høst kom fra Rennebu IL. Hun spilte gode kamper hele veien for oss og hadde flere fine scoringer. Sterkt av spilleren som før hun kom til oss kun hadde spilt J16-fotball.
Toppscorer for Orkanger i turneringa ble Lina Marie Åsløkk med 12 mål.

Orkanger tropp besto av: Kari Marte Olsen, Marie Sletvold, Synnøve Wingan, Mari Lian, Hedda Berg Pedersen, Tonje Fossvoll Sundli, Lina Marie Åsløkk, Silje Lunde Olsen, Sigrid Haugset.

Det sosiale er alltid en viktig faktor hos OIF :-)

Deretter herrene

OIF stilte med 2 lag til Buvik Cup. Det endte med gruppeseier for begge lagene, men begge lagene røk altså ut i kampen før finalene.

For OIF 1 startet lørdagen veldig greit med 9 poeng på de 3 første kampene før det ble en uavgjort, 3-3, mot vertene i siste kamp. Buvik måtte ha minst ett poeng for å gå mens OIF allerede var klare for semifinale. Den påfølgende kampen mot Støren med derimot en stor skuffelse. Vi leder kampen hele 3 ganger og har full kontroll, men et angripsvillig Orkanger blottlegger seg for kontringer. Støren leder 4-3 når det gjenstår 8 minutter, men selv med flere muligheter til å snu kampen og en soleklart straffespark som det ikke ble dømt på, blir det dessverre stang ut.
Per Olav Jensen ble kåret til turneringens beste spiller for OIF 1. Rune Sæther ble toppscorer med 7 av 21 mål.

OIF 1 besto av følgende: Ronny Folvik, Kristian Røhmesmo, Eirik Ebbesen, Tor-Arne Kvam, Anders Evjen Wormdal, Per Olav Jensen, Tom Even Gundersen, Rune Sæther og Eskil Sivertsen.

OIF 2 vant alle sine 3 innledende kamper etter å ha imponert spesielt i første kamp med å slå Støren 3-2. Støren endte med å vinne hele turneringen. I semifinalen ble det et 2-0 tap mot Buviks førstelag. Men alt i alt en godkjent gjennomføring av andrelaget. Smarte i forsvar og gode overganger var en gjenganger hos et lag med god miks av ungdom og rutine.
Tom Erik Grønhaug ble kåret til turneringens beste spiller for OIF 2. Rune Asphaug ble toppscorer med 6 mål.

OIF 2 besto av følende: Stian Storli, Tom Erik Grønhaug, Håvard Sandvik, Jonas Solbu, Azamat Zabijev, Hubert Jasiak og Rune Asphaug.

12348663 10153140865826927 2063611814 n

Futsalens Louis van Gaal ledet begge OIFs lag.