11.05.2016 - Fotball

Sliteseier for damene

Tangmoen OIF

3. divisjonslaget slo Tangmoen 3-2 i Stjørdal.

På en vanskelig og hard kunstgressbane i Stjørdal tok Tangmoen imot Orkanger til kamp i 3.divisjon kvinner tirsdag kveld. Et gjerrig Tangmoen-lag viste allerede fra start av at planen var å tette igjen bakover og satse på kontringer. Orkanger tok som ventet kontrollen, men skapte relativt lite mot Tangmoens kompakte forsvarsmur.

Det skulle bli Tangmoen som åpnet scoringsballet, da de ut av ingenting plutselig var alene gjennom og satte inn 1-0 etter 14 minutter. Orkanger fortsatte å trykke på, men de store mulighetene var det færre av. Men etter en drøy halvtime ble formspiller Tina Oddli Sundli spilt fri i mellomrommet og sendte ivei et herlig langskudd som duppet i mål over Tangmoens keeperen. Rett etter svarer derimot Tangmoen, og går dermed til pause med en 2-1 ledelse.

2.omgang startet som den første sluttet. Orkanger hadde ballen, men sleit med å bryte gjennom Tangmoen-forsvaret. Etter 61 minutter kom endelig utligningen. Mari Lian, som i denne kampen var tilbake fra skade, skrudde et frispark fra 25 meter rundt muren og i mål. Med kvarteret igjen var samme dame på farten nok en gang. Mari mottar ballen på 16 meteren, rundlurer to motspillere og plasserer ballen forbi keeper og inn til en fortjent 2-3 ledelse for bortelaget, som også ble sluttresultatet.

Anført av en glimrende Stine Steinshaug, tar Orkanger tre poeng på en dårlig dag. Venstrebacken har startet sesongen meget bra, og har vist at hun helt sikkert blir en av Orkangers viktigste spillere denne sesongen.

I fjor høst røk Stine korsbåndet, og fotballkarrieren så på et tidspunkt rimelig dyster ut. På tross av å ha blitt anbefalt operasjon, valgte Stine å droppe det og heller jobbe knallhardt med opptrening. Etter bare et halvt år var hun tilbake på fotballbanen og virker nå å være bedre enn på lenge.

Det er også gledelig å se Lina Marie Åsløkk tilbake i aksjon etter et lengre skadeavbrekk siden i fjor høst. Lina måtte operere kneet, og har nå spilt kamper for både 4.- og 3. divisjonslaget. Selv med noen måneder på sidelinja ser det nå ut som den kjappe kantspilleren er tilbake i sitt gode gamle slag.

Neste kamp i 3.divisjon for Orkanger er 22.mai, hjemme mot Vestbyen. Før den tid spiller imidlertid 4. divisjonslaget hjemme mot Gauldal, onsdag 11.mai og borte mot Hitra, torsdag 19.mai.

OIF stilte med følgende lag fra start:

Mari Høiseth
Liss Dragseth - Marie Sletvold - Kari Marte Olsen - Stine Steinshaug
Mari Lian - Sigrid Haugset - Tina Oddli Sundli
Lina Marie Åsløkk - Ingrid Stuen - Silje Lunde Olsen

Innbyttere:

Synnøve Wingan, Tonje Sundli Fossvoll

Mål:

14min 1-0
35min 1-1 Tina Oddli Sundli (Mari Lian)
38min 2-1
61min 2-2 Mari Lian