13.05.2016 - Fotball

Solid sier i første hjemmekamp for A-laget

Simon Bjorset

Støren er ansett som et av de sterkere lagene i avdelinga til Orkanger, men selv om gjestene åpnet kampen best sørget nok en gang en debutant for at alle poengene ble igjen i Idrettsparken.

Orkanger var klar over at Støren var en lag bestående av hardtarbeidende og duellsterke spillere på forhånd, men likevel gikk det knapt 2 minutter før gjestene gikk opp i føringen. OIF bar preg av noe høye skuldre og lite presisjon de første 15-20 minuttene, men jobbet seg godt inn i kampen. Orkanger tok mer og mer over utover i omgangen, anført av en meget god debutant i Simon Eid Bjørset (20). Plassert sentralt på midtbanen, alltid spillbar, presis i pasningsspillet og arbeidsvillig var unggutten dirigenten da Orkanger rullet over Støren før pause.

Etter 25 minutter ga dette resultater da Joachim Elshaug, som nok en gang gjennomfører en meget solid kamp, blir spilt eminent gjennom av nevnte Simon, og setter inn 1-1 via stolpen. 10 minutter senere blir Simon felt 20-25 meter fra mål. I forrige kamp mot Rennebu satte Tor-Arne Kvam et frispark direkte i mål, og ville ikke være noe dårligere denne gangen. Perfekt plassert i krysset, 2-1.

I en meget god periode, noen få minutter før sidebytte, blir Eirik Ebbesen felt innenfor 16-meteren etter et av sine sedvanlige dribleraid. A-laget har så langt i år utnyttet straffene dårlig, men Joachim er sikker og setter den kontant i mål.

2. omgang blir preget av noe mindre spill langs bakken, og det blir mer en duellkamp. Orkanger står likevel godt imot. 5 minutter før slutt bestemmer Rune Asphaug seg for å feie all tvil til side da han tar med seg ballen fra egen banehalvdel, og dribler 3-4 motstandere før han setter inn 4-1 alene med keeper.

Som en tendens fra tidligere kamper, noen startvansker, men Orkanger-laget jobber seg som vanlig inn i kampen, og viser tidvis hva som virkelig bor i laget. I løpet av de siste 20 minuttene byttes det 5 spillere, og det er et positivt tegn at laget ikke svekkes av den grunn.

Neste kamp er borte mot Nidelv, torsdag 19. mai kl. 19:30 på Tempe. Ta gjerne den korte turen og støtt laget :)

OIF stilte med følgende lag fra start:

Stian Storli
Marius Kvalvik - Sindre Belsås - Jo Husdal - Åge Andersen
Tor-Arne Kvam - Simon Eid Bjørset - Nils-Helge Garli
Per Olav Jensen - Joachim Elshaug - Eirik Ebbesen

Innbyttere:

Anders Vuttudal, Øyvind Bakken, Henrik Rian, Rune Asphaug, Hubert Jusiak, Mats Berg Pedersen

Mål:

0-1: Støren

1-1: Joachim Elshaug (Simon Bjørset)

2-1: Tor-Arne Kvam (Simon Bjørset)