08.08.2017 - Fotball

Spennende høstsesong venter damene

DSC 0018

Våre damer forbereder seg nå til en ti kamper lang høstsesong og skal bygge videre på en hederlig vår der de kapra 9 poeng på åtte kamper, noe som gjør at de ligger på 7. plass. Vi tok en tur innom kveldens trening og lodda stemninga før alvoret braker løs med hjemmekamp mot Tynset f.k. lørdag.

Trenerne Bjørn Bakken og Paal Magnus Tødaas kunne fortelle om et par spennende nykommere. Sandra Nygård (sentralt i bildet under) er en keeper som kommer fra Forus & Gausel utenfor Stavanger, der hun har vært med på å vinne NM for J16. Hun skal gå på Fredly folkehøgskole det neste skoleåret og har meldt seg til tjeneste. Så er det et spennende comeback i midtstopperen Jannicke Snildal, som har snørt på seg fotballskoene etter ti år ute. Hun spilte på Orkla og Bakken forteller at vi her har fått inn en ledertype som er sterk på hodet og som er flink til å holde praten i gang og motivere sine medspillere. Ellers er Astrid Justad og Tina Sundli tilbake etter å ha hatt en pause i vårsesongen og Maria Monsen har hospitert fra J15-laget. En spennende spiller som gjorde mye bra i en internkamp sist søndag, og som nok vil få litt spilletid i 4. divisjon utover høsten. Det er også mulig at enda en keeper kommer, men det er ikke 100% avklart ennå.

DSC 0001

Trenerne er opptatt av at vi nå har tre viktige hjemmekamper foran oss, med bonuskampen borte mot serieleder Molde på "Røkkeløkka" imellom. Nestjumbo Tynset, som vi slo 4-1 i serieåpninga ligger to poeng bak oss. Onsdag neste uke, 16. august kommer 4. plasserte Sunndal på besøk oig 1-4 tapet mot de er det ønske om å revansjere. "Vi bør ha minst 4 poeng på de kampene, og med 6 kan vi senke skuldrene litt" sier Bakken. For da kommer som nevnt bortekampen mot opprykksjagende Molde før poengløse Nidelv kommer på besøk mandag 28. august. Med andre ord vil de tre hjemmekampene i inneværende måned kunne definere sesongen for laget.

Med 30 utespillere og 3 eller 4 keepere er vi veldig godt stilte, og det var 22 på trening i kveld. Humøret og spillegleden var der i fullt monn og vi håper sjølsagt at det manifesterer seg i godt spill og seier i høståpninga mot Tynset f.k. lørdag 12. august kl. 14:00. Møt opp da og hei damene våre fram til seier!

Vi må ikke glemme 2. laget i 4. divisjon som ligger på en sterk 3. plass med 17 poeng på ni kamper. Strindheim er suverene med 30 poeng, rett nok med to flere kamper spilt. Men 2. plassen er det realistisk å kjempe om. Høsten starter med bortekamper mot NTNUI 2 (21.08.) og Ørland (24.08.) før Selbu/Tydal kommer på besøk 31. august kl. 20:00.

Under ser vi Jannicke Snildal vinne en hodeduell under kveldens økt.

DSC 0022