11.01.2016 - Fotball

Sterk innsats under Fjernvarmecupen

IMG 3638

OIF stilte med et J19-lag under Tillers Fjernvarmecup denne helga. Jentene imponerte stort og tok seg helt til finalen.

Damelaget deltok for noen uker siden på G-sport Cup i Molde, og nå var det de yngres tur til å vise seg frem. Orkanger havnet i en sterk gruppe, og møtte allerede i åpningskampen storfavoritt Trondheims-Ørn, som forøvrig stilte med tidligere OIF-spillere Hedda Berg Pedersen og Andrine Stellander. Kampen endte med et 0-3 tap, men mye godt spill og topp innsats fra OIF-jentene lovte godt for fortsettelsen. Neste kamp endte med poengdeling 0-0 mot et sterkt Nardo-lag. Gruppespillet ble avsluttet med en 4-3 seier over Flatås, noe som holdt til kvartfinalespill mot det samme Nardo-laget. Denne gangen var OIF klart best og vant 3-1. I semifinalen ble Nardo 2 slått 1-0 og dermed var det duket for finale mot Trondheims-Ørn igjen. Etter en tett og spennende kamp måtte Orkanger se seg slått med 2-1.

Jentene imponerte både trenere og tilskuere gjennom helga, og fikk mye skryt også fra andre lag. Jentene viste en fantastisk disiplin, innsats og lagånd gjennom samtlige kamper, og har profilert klubben på en utmerket måte! Det skal legges til at laget gikk inn i turneringen uten keeper, men Astrid Ustad og Thea Skjøtskift stilte sporty opp hver sin dag. Begge gjorde jobben sin, og vel så det.

Øverst fra venstre: Nora Lund, Anne Berit Moe, Thea Skjøtskift, Tonje Fossvoll Sundli, Liss Dragseth.
Nede fra venstre: Sigrid Ytterhus Haugset, Ingrid Stuen, Silje Lunde Olsen.

IMG 3646

Klart for finale!

IMG 3637

Trener Bjørn Bakken med en liten taktikkprat i starten av turneringa.