14.06.2016 - Fotball

Stor poengfangst på søndag

Malscorere

På søndag var fem OIF-lag i aksjon, deriblant A-lagene til damene og herrene. Det endte med full pot i alle kamper.

Damene først

Orkangers damelag møtte serieleder Orkla på Orkdalsbanken Stadion. Vertene sto med full pott etter seks kamper og har levd opp til favorittstempelet i årets 3. divisjon. Den første halvdelen av førsteomgangen var en jevn batalje med flere store sjanser til begge lag, men etter 23 minutter sørger en av Orkangers beste spillere så langt i år, Silje Lunde Olsen, for 1-0. Ledelsen står seg frem til hjemmelaget utligner på en corner etter en times spill. Men Orkanger går rett opp i ledelsen igjen ved Astrid Ustad etter en corner fra Tina Oddli Sundli. Før dommeren blåser av kampen på Fannremsmoen kontrer OIF inn 3-1 ved Ingrid Stuen.

Orkanger viste en enorm vinnervilje i kampen, og kjempet til tider Orkla ut av kampen. Trenerteamet gjorde også noen taktiske endringer i forkant av kampen, som blant annet å plassere Silje Lunde Olsen som midtspiss, noe som viste seg som et lurt valg.

Denne seieren kan veldig gjerne ses i sammenheng med det gode miljøet i gruppa. Det sportslige apparatet har bevisst endret fokus fra ambisjoner om å rykke opp til å heller fokusere på langsiktighet ved å satse mer på yngre spillere. Når du i tillegg bygger en god treningskultur og har et godt lagmiljø får man til slutt resultater som dette.

Orkanger ligger nå på tredjeplass i sin avdeling, to poeng bak Orkla. Neste kamp er førstkommende lørdag borte mot Tynset 2.

Lagbilde

Krigere som vant kampen

OIF stilte med følgende lag fra start:

Mari Høiseth

Liss Dragseth - Marie Sletvold - Kari Marte Olsen - Synnøve Mjør Wingan

Tina Oddli Sundli - Sigrid Haugset - Astrid Ustad

Ingrid Stuen - Silje Lunde Olsen - Stine Steinshaug

Innbyttere:

Tonje Fossvoll Sundli, Nora Lund, Thea Skjøtskift, Anneli Hellandsjø

Mål:

1-0: Silje Lunde Olsen (Stine Steinshaug)

2-1: Astrid Ustad (Tina Oddli Sundli)

3-1: Ingrid Stuen (Silje Lunde Olsen)

Stjernebørs

*** Kari Marte Olsen

** Mari Høiseth

* Silje Lunde Olsen

Deretter herrene

Kun få timer etter at damekampen ble blåst av var det duket for kamp mot Kolstad 2 på Huseby Idrettspark. Kolstad sitt førstelag i 3. divisjon leder sin avdeling, og det er aldri helt greit å vite hvilket lag andrelagene kommer med. Det var derfor knyttet noe spenning til denne kampen i og med Kolstad 2 fort kan være den største utfordreren sammen med Oppdal.

Orkanger er klart det beste laget i førsteomgangen, men klarer ikke å omsette sjanser til mål. Nok en gang opplever vi en straffemiss, denne gang av Simon Bjørset som setter den i stolpen etter en halvtimes spill. Kampen står seg til 0-0 til 70 minutter har gått når Joachim Elshaug blir byttet inn. Elshaug har slitt med brist i ribbein de siste ukene, men byttet fører til resultater. Etter 73 minutter legger Elshaug ballen tilrette for Tom Even Gundersen som sannsynligvis sørger for årets mål med et skudd i krysset fra 25 meter. Ti minutter senere kommer Eskil Sivertsen alene med keeper etter en heading av Perry og sørger for 2-0. Like før slutt er det Tom Even sin tur til å assistere Elshaug som fikser 3-0 og en behagelig borteseier.

Etter 7 spilte kamper topper Orkanger tabellen med 7 plussmål mer enn Oppdal. Neste kamp er førstkommende lørdag mot Svorkmo i Idrettsparken. Et lokaloppgjør som er en fin oppladning til Hermetikk-festen senere på kvelden.

Garderoben

Peptalk før kampstart

OIF stilte med følgende lag fra start:

Stian Storli

Eirik Torblå - Jo Husdal - Åge Andersen - Marius Kvalvik

Mats Berg Pedersen - Simon Bjørset - Nils-Helge Garli

Eskil Sivertsen - Per Olav Jensen - Rune Asphaug

Innbyttere:

Anders Vuttudal, Anders Wormdal, Tom Even Gundersen, Joachim Elshaug

Mål:

1-0: Tom Even Gundersen (Joachim Elshaug)

2-0: Eskil Sivertsen (Per Olav Jensen)

3-0: Joachim Elshaug (Tom Even Gundersen)

Stjernebørs

*** Marius Kvalvik

** Simon Bjørset

* Åge Andersen

De litt yngre herrene

Orkanger har en talentfull gjeng på G16, og beviste dette i vårsesongen ved å vinne sin avdeling i 1. divisjon. På søndag slo de Tiller komfortabelt 5-0, men avdelingsseieren sørget de for i forrige serierunde da de slo Orkla 8-4 i Idrettsparken. Dermed går guttene inn i sommeren som serievinnere foran Orkla på målforskjell. En flott gjeng der mange bidrar opp mot junior, og flere har fått prøve seg på seniornivå.

For å ikke glemme noen må vi ta med oss at G11 slo Orkdal 7-6 samme dag :)

Top of the league

De litt eldre herrene

Nytt av året er OIFs oldboys-lag, også kalt Menn 34. Laget har spilt 3 kamper så langt i år, og ligger foreløpig på en tredjeplass bak Romolslia og Rosenborg. På søndag var Kattem motstander, selv om motstand var en overdrivelse. Ringrevene fra Orkanger stoppet ikke før det sto 16-3 på resultattavla. Neste kamp er på torsdag mot Byåsen på Bankløkka i Idrettsparken kl. 20:30.

Oldboys