27.01.2016 - Fotball

Storseier i første treningskamp

2016 01 27 20.38.16

OIFs A-lag startet sesongoppkjøringen med årets første treningskamp. 4. divisjonslaget Gimse ble sendt hjem med åtte baklengsmål.

Nå på tampen av januar spilte OIF sin første av flere treningskamper foran årets sesong. Motstander Gimse endte sist i sin avdeling i 4. divisjon i fjor, men har forsterket laget og sikter mot toppen kommende sesong. Det samme ønsker Orkanger, og oppkjøringen startet lovende.

Gimse hadde mye ballbesittelse, men Orkanger var dødelig effektiv på overgangene. Før det var spilt 20 minutter sto det 3-0 til OIF. 10 minutter senere kom dagens høydepunkt da Eskil Sivertsen slo en 40-meterspasning til Perry som dempet ballen på brystet og klinket ballen i lengste.

Etter 90 minutter sto det 8-1 til Orkanger. Trenerne Rune Normannseth og Roger Ophaug kunne etter årets første kamp registrere høyt tempo i angrep og på overganger, men fortsatt noe smårusk som det må jobbes videre med. Ellers er det svært lovende å se flere unge spillerne, deriblant guttespillerne Mats Berg Pedersen og Henrik Rian, som gjør sakene sine veldig bra på seniornivå. Sistnevnte sto forøvrig for 3 målgivende pasninger i dag.

OIF stilte med følgende lag fra start:

Stian Storli, Abdi Nur, Sindre Belsås, Daniel Lorentzen, Anders Wormdal, Tor-Arne Kvam, Eirik Ebbesen, Henrik Rian, Eskil Sivertsen, Rune Asphaug, Per Olav Jensen.

Innbyttere:

Anders Ustad, Mats Berg Pedersen, Kristoffer Meland, Håvard Sandvik, Marius Kvalvik.

Mål:

Eskil Sivertsen (4), Perry (2), Rune Asphaug, Eirik Ebbesen.

12620513 10156483958515442 314459651 o

Rune Normannseth og Roger Ophaug har klare planer for årets sesong.