28.04.2017 - Fotball

Surt tap!

ORKANGER - MALVIK 3-4 (2-1)

5. divisjon avd. 2

Orkla Maskin Arena

Mål:

1-0 (14): Lars Ebbesen

1-1 (16): Kristoffer Eggan Skagseth

2-1 (26): Hassan Ali Ahmed

2-2 (55): Kay Ivan Rovik

2-3 (63): Frode Rønsberg

3-3 (85): Åge Andersen

3-4 (89): Frode Rønsberg

Dommer: Jan Håvard Esp, KIL/Hemne

Gule kort: Åge Andersen og Odd Even Rindalsholt Ross, Orkanger og Kristoffer Robertsen, Frode Rønsberg, Riad Drljevic og Kay Ivan Rovik, Malvik

Orkanger: Anders Vuttudal - Åge Andersen, Odd Even Rindalsholt Ross, Marvin Aunan (Øyvind Bakken 64), Daniel Lorentzen - Per Olav Jensen, Samad Jamder (Benjamin Gjengstø 79), Lars Ebbesen - Rune Asphaug, Azamat Zabijev (Nils-Helge Hegvik 60), Hassan Ali Ahmed.

Dette ble en kamp der vi var tidvis gode i 1. omgang, men der laget falt litt sammen etter hvilen samtidig som gjestene fra Malvik heva seg flere hakk. Det gjorde at vi gikk på et surt tap i kveld, og vi har ikke helt fått den starten vi håpa på.

Etter en sjansefattig åpning på kampen tok vi ledelsen etter 14 min. da Lars fanga opp en ball fra Malvikforsvaret, avanserte i midten og skåra rimelig alene med keeper. Dessverre gikk det bare halvannet min. før Malvik var ajour etter et langskudd, en skåring som burde vært unngått. Det ga gjestene blod på tann og de traff stanga med et skudd bare to min. senere.

I det 26 min. rulla vi opp et fint angrep, Rune skjøt i stanga og Hassan hadde verdens enkleste oppgave med å sette ballen i åpen kasse mens Malvik forgjeves ropte på offside. Minuttet før pause var vi svinheldig som slapp unna baklengs etter en kanonade mot vårt mål som inkluderte en kanonredning av Anders samt avklaring omtrent på strek av en forsvarer. Likevel var det ikke noe å si på at vi leda ved halvtid da vi var det beste laget.

Hva Malviktreneren sa til spillerne sine i pausa skulle vi ha likt og visst for det var et helt anna lag som kom på banen til 2. omgang. De tok tak i kampen og etter 55 min. kom utligninga på et framspill inn til høyre av 16 der Kay Ivan Rovik avslutta i lengste hjørne. Åtte min. senere var så de rød- og svartkledde i ledelsen for første gang. Frode Rønsberg fikk ballen utafor 16, skrått til venstre og skrudde ballen over Anders og inn i lengste kryss.

Våre spillere skal ha for at de ikke fikk panikk, og sakte men sikkert klarte vi å spille oss inn i kampen igjen. Vi la et press på Malvikmålet, men uten at de store sjansene ble produsert. Men i det 85. min. fikk vi frispark rett utenfor 16, nesten nede ved dødlinja. Etter en del fram og tilbake etter det frisparket klarte Åge å krangle ballen i mål og stor lettelse blant spillerne og på benken.

Men i det nestsiste ordinære minuttet falt avgjørelsen. Røslige Riad Drljevic viste flere ganger i kampen fram en følsom dødballfot og frisparket han svingte inn i boksen traff klokkerent på hodet til Frode Rønsberg som heddet inn sitt andre for dagen. Dommer la til bra med tid, men forsøkene på å få den avgjørende sjansen ble for krampaktige og til slutt kunne gjestene juble for sine første poeng for sesongen.

Ett poeng er altså fasiten etter de to første kampene. Vi får håpe at den første trepoengeren kan kvitteres ut om ei uke når Rindal kommer på besøk. Avspark fredag 5. mai er kl. 20:00. To andre kamper ble spilt i kveld: Svorkmo - Frøya 4-4 og Tempo - Rindal 2-0. Frøya og Tempo topper foreløbig tabellen med 4 poeng på to kamper.

Bildet viser Åge Andersen i ferd med å krige inn 3-3.