26.05.2018 - Fotball

Surt tap

ORKANGER - NIDAROS 0-2 (0-0)

5. divisjon avd. 3 herrer

Orkanger Idrettspark 1 gras

Mål:

0-1 (58): Henrik Opheim (str)

0-2 (60): Henrik Opheim

Dommer: Helge Sumstad, Rennebu IL

Gule kort: William Knutsen og Rune Asphaug, Orkanger og Jonas Sevaldrud, Nidaros.

Orkanger (tropp): Magnus Isdal Langholm, Kristoffer Sollien-Klo, Abdulkadir Mohamed Abdi, Øyvind Henningsen, Adrian Acosta, Rune Asphaug, Mustaf Sharif Mohamed, Benjamin Gjengstø, William Knutsen, John Arne Rekstad, Vegard Helbæk, Mihretab Tekeste Abrha, Espen Berg.

Svartkledde Nidaros liker seg tydeligvis her i Orkanger. Ifjor vant de to kamper mot 2. laget vårt i 6. divisjon (hjemmekampen deres ble spilt her) og i dag vant de igjen mot A-laget vårt, som er det eneste laget vi har i år på herresida.

Men vi burde har fått noe mer ut av denne kampen her, for i løpet av det første kvarteret brente vi flere solide sjanser. Det kulminerte med ei dobbelredning av Nidaroskeeper Rune Rustli. Det hadde ikke vært noe å si på om vi hadde hatt en 2-målsledelse da. Siste halvdel av 1. omgang ble heller kjedelig med lite sjanser.

I starten av 2. omgang hadde gjestene en farlighet da et skudd gikk via keeper og ut til hjørnespark. Rune fikk en god sjanse etter 56 før vi fikk to minutter der alt gikk galt og kampen ble avgjort. Først fikk Nidaros straffe etter ei felling og Henrik Opheim var sikker fra krittmerket. To min. etter det oppstod en småbisarr situasjon der keeper var uheldig med ei klarering som traff den samme Opheim på kloss hold og han kunne bare kontrollere ballen i mål.

Midt i omgangen fikk vi en stor sjanse etter hjørnespark der Nidaros fikk klarert omtrent på streken. De siste ti min. hadde Rune to gode frispark fra høyre og mot bakerste, på den første rakk ikke noen fram til å nette og på den andre fikk keeper Rustli med nød og neppe fista til hjørnespark.

Nå skal det sies at Nidaros også hadde sine sjanser, men når kampen skal oppsummeres er det ingen tvil om at gjestene hadde marginene på sin side mens vi ikke hadde det. Derfor må dette i høyeste grad karakteriseres som et meget surt tap.

Øvrige resultatet denne runden: Buvik - Rindal 7-1, Trond - Charlottenlund 2 3-6, Frøya - Flatås 1-3, KIL/Hemne 2 - Svorkmo spiller i morgen. Nidaros gikk til tet med dagens seier med 13 poeng, men de og Charlottenlund 2 har seks kamper. Svorkmo vil med seier i morgen ligge poenget bak med en kamp mindre spilt. Vi er nestsist med 4 poeng, to mål dårligere målforskjell enn Frøya.

F.k. fredag 1. juni kl. 20:00 er det klart for lokaloppgjør mot Svorkmo på Glimt stadion, da hadde det vært kjekt om publikum tar turen for å støtte laget!