22.05.2017 - Fotball

Tap for Sunndal i 2. divisjon

En dårlig start på uvant underlag for damelaget ødela resten av kampen mot Sunndal, og alle poengene ble igjen på Sande stadion på lørdag denne helga.

Kampen er i realiteten avgjort 14 minutter ut i første omgang. Sunndal er noe heldig, men får ved alle tre anledningene god hjelp av et meget passivt Orkanger-forsvar. Sunndal opp i 3-0, på sine tre første muligheter. Etter dette blir det relativt få sjanser til begge lag resten av kampen. En tørr og småhumpete gressbane fører til masse dueller og lange baller, noe Sunndal viser at de behersker mye bedre enn Orkanger, som er vant til kunstgressbanen i Idrettsparken. Det at kaptein Hedda Berg Pedersen sliter med sykdom og må ut etter 19min, gir heller ingen fordeler, selv om den 15-årige debutanten Hanne Fugelsøy gjør et positivt innhopp og viser at hun fortjener flere minutter på 2.divisjonsnivå.

Orkanger løfter seg mot slutten av første omgang og over pause, da nevnte Hanne Fugelsøy og Ingrid Stuen kommer seg til gode muligheter. Det er derfor ikke ufortjent når Lina Marie Åsløkk setter inn 3-1, 64 minutter ut i kampen.
Det siste kvarteret går lufta derimot ut av Orkanger, og Sunndal får sette inn 4-1, det også på altfor enkelt vis.

Denne kampen viser at vi sliter under slike baneforhold, men også at dette er et lag som kan slås på hjemmebane. Vi er litt skuffa over å ha tapt 4-1 mot et lag vi ønsker å være jevne med, men baneforhold må ta litt av skylda her, selv om vi absolutt burde ha levert bedre i avgjørende situasjoner.
Nå venter ei vanskelig rekke med kamper for oss. Neste match er hjemme mot Trondheims-Ørn 2 på søndag. Dette er ikke en kamp vi forventer poeng i, men alt er mulig om vi har dagen. Deretter drar vi til Ålesund for å spille mot Fortuna, før vi gjester Byåsen 2 helga etter.

Orkanger stilte med følgende lag fra start:

Monika Lund
Liss Dragseth - Gine Fugelsøy - Kari Marte Olsen - Synnøve Wingan
Hedda Berg Pedersen - Sigrid Haugset - Heidi Slupphaug
Ingrid Stuen - Mari Lian - Lina Marie Åsløkk

Innbyttere:

Nora Lund, Trine Sommervold, Sara Rønningen, Hanne Fugelsøy

Målene:

7 min. 1-0
10 min. 2-0
14 min. 3-0
64 min. 3-1 Lina Marie Åsløkk (Ingrid Stuen)