21.06.2016 - Fotball

Tap mot Svorkmo

Hubert J

Orkangers A-lag tok i mot Svorkmo i Idrettsparken på lørdag, og påførte OIF årets første serietap.

Det var duket for en fin oppladning til Orkanger-dagene og Hermetikk-festen i Idrettsparken på lørdag, men det var de hvite som vant festen denne dagen.

Orkanger kom fra årsbeste mot Kolstad 2 i den foregående kampen, men gjennomførte årsverste mot et Svorkmo-lag som har uttalt at ett av årets mål er å slå Orkanger. Det klarte de ved å score to ganger tidlig i kampen, og deretter legge seg tilbake og kjempe OIF ut av rytmen.

Orkanger starter kampen på verst tenkelig måte, og Svorkmo scorer på et innlegg etter at kun ett minutt var spilt. Kvarteret senere øker Svorkmo ledelsen på samme måte. OIF kommer litt mer inn i kampen utover omgangen, og har blant annet et skudd i tverrliggeren ved Rune Asphaug noen minutter før pause, men Svorkmo sørger for å stykke opp kampen ved å bruke god tid ved alle dødballer.

Andreomgangen blir som de fleste forventer. Orkanger har ballen og Svorkmo forsvarer seg. Reduseringen kommer etter 70 minutter ved Perry, men kampen blir litt lik 6. divisjonskampen mot Grønningen forrige onsdag; mye ballbesittelse og flere halv- og helsjanser, men svært dårlig uttelling.

Oppsummert var dette en kamp der Svorkmo fikk det akkurat som de ville og gjør en god jobb med å krige på egen banehalvdel. Slike kamper smaker svært godt for vinnerlaget, men desto like surt for et Orkanger-lag som ønsker å revansjere seg mot Rindal på bortebane førstkommende lørdag.

OIF stilte med følgende lag fra start:

Stian Storli

Eirik Torblå - Jo Husdal - Åge Andersen - Marius Kvalvik

Per Olav Jensen - Tor-Arne Kvam - Nils-Helge Garli

Eskil Sivertsen - Joachim Elshaug - Rune Asphaug

Innbyttere:

Øyvind Bakken, Tom Even Gundersen, Anders Wormdal, Daniel Lorentzen, Hubert Jusiak.

Mål:

0-1: Svorkmo (1 min.)

0-2: Svorkmo (16. min.)

1-2: Perry (Åge Andersen) (69 min.)

Eggan

Svorkmos trener Thomas Eggan er svært fornøyd med lagets innsats etter lørdagens lokaloppgjør.