25.08.2017 - Fotball

Tapsrekka stoppet

DSC 0054

RINDAL - ORKANGER 1-1 (0-1)

5. divisjon avd. 2, 12. runde

Rinnvollen gras

Mål:

0-1 (25): sjølmål, assist: Hassan Ali

1-1 (78): Roy Bolme

Dommer: Ole Morten Nordløkken, Ranheim

Gule kort: Håkon Mikkelsen og Roy Bolme, Rindal og Samad Jamder, Joachim Elshaug, Nasir Abdisalam Ali og Azamat Zabijev, Orkanger.

Rødt kort: Sondre Aune, Rindal, 85. min (2 gule).

Orkanger: Imran Basit - Per Olav Jensen, Odd Even Rindalsholt Ross, Joachim Elshaug, Martin Lund - Samad Jamder, Lars Ebbesen, Mats Berg Pedersen - Nasar Abdisalam Ali, Hassan Ali, Azamat Zabijev (start 11-er), Øyvind Bakken, Markus Svinsås Buan.

Vi var det beste laget i 1. omgang og missa tre gode sjanser det første kvarteret, signert Lars, Odd Even og Hassan. Derfor var det fullt fortjent da vi tok ledelsen etter 25 min. Hassan tok en kårner og en Rindalsspiller var uheldig og satte ballen bak egen keeper. Etter 32 fikk vi straffe da Hassan ble felt, men Perrys forsøk ble godt redda av Rindalkeeper Anders Grytbakk.

Hjemmelaget tok tak i kampen i 2. omgang og hadde en stor sjanse etter timen, men Imran slo til med en klasseredning. Presset til Rindal betalte seg imidlertid i det 78. min. da Roy Bolme netta etter mye fram og tilbake i vår 16-meter. Dommeren måtte en del ned i lomma etter kortene sine og fem min. før slutt vanka det rødt på Rindals Sondre Aune.

Kampen ebba ut med 1-1 og etter rapportene var det et rettferdig resultat da lagene hadde hver sin omgang. Vi er da oppe 12 poeng og kan havne under streken hivs KIL/Hemne 2 vinner sin kamp borte mot serieleder Hitra mandag. I kveldens andre kamp gikk Svorkmo på en smell med 1-4 hjemme mot et Tempo som har starta høstsesongen sterkt.

Vår neste kamp er lokaloppgjøret hjemme mot Svorkmo neste fredag 1. september kl. 20:00. Møt opp da og se om vi ender opp med full pott mot våre lokalrivaler i år!

Til slutt gratulerer vi unge Nasir Abdisalam Ali med A-lagsdebuten!