19.05.2016 - Fotball

Ubeseiret i 6. divisjon

CiwdcfEXIAAdaFp

Herrenes andrelag står med seier i 5 av 5 kamper så langt, og har hatt en veldig god start på sesongen.

Andrelagene er ikke alltid de lagene som får mest oppmerksomhet, men for herrenes lag i 6. divisjon avdeling 6 troner Orkanger 2 så langt på topp med 15 poeng etter 5 kamper. Siste kamp ble spilt i går, onsdag, borte mot Sandstad/Hitra 2. På en meget utfordrende gressmatte kriget laget til seg en 3-1 seier.

Midtveis i første omgang sørget Øyvind Henningsen for 1-0 etter det som vil være en kandidat til årets mål. Tok med seg ballen fra egen banehalvdel, ristet av seg en takling fra en motstander og klinket ballen i krysset fra 25 meter. 2-0 kom fra samme mann etter en lang ball inn i Sandstad-feltet, og 3-0 kom i samme omgang ved Marvin Aunan.

Siden banen på Sanstad ikke oppfordret til spesielt finspill, lå Orkanger 2 godt bak ballen og kontrollerte inn seieren. Det som kom av skudd på mål tok en god Anders Vuttudal seg av. Hjemmelaget sørget for en utligning 10 minutter før slutt på et frispark.

OIF stilte med følgende lag fra start:

Anders Vuttudal

Øyvind Bakken - Jens Fredrik Andersen - Eirik Torblå - Erik Mosbakk

Stian Sundli - Tom Erik Grønhaug - Marvin Aunan

Odd Ivar Sletvold - John Arne Rekstad - Øyvind Henningsen

Innbyttere:

Vegard Sletvold, Abdulkadir Abdi, Kenneth Sommervold

Mål:

1-0: Øyvind Henningsen (Øyvind Bakken)

2-0: Øyvind Henningsen (Øyvind Bakken)

3-0: Marvin Aunan

Stjernebørs