07.06.2017 - Fotball

Vellykka klubbdommerkurs

Klubbdommerkurs

Det har blitt avholdt klubbdommerkurs og vi har fått følgende rapport fra sportslig leder Roger Iversen Schei:

OIF fotball arrangerte klubbdommerkurs for spillere som i år blir 13 år og oppover torsdag i uke 22. På kurset stilte 13 ivrige deltakere som fulgte oppmerksomt til Stig-Rune Krokdals kyndige gjennomgang av spilleregler som gjelder i barnefotballen, samt nyttige tips om hvordan en dommer gjennomfører kampene. Deltakerne var ivrige etter å stille spørsmål til Stig-Rune, som fortalte villig om sine opplevelser som dommer i de øverste divisjonene i norsk fotball og kamper han har vært med på ut i Europa. Jentene og guttene fikk servert frukt, saft og litt sjokolade i teoriøkten, før enkelte fikk prøve seg for første gang som dommer i barnefotballkampene som startet kl. 18 og 19.

Kurset var også ment som et oppfriskningskurs for dommere som tidligere har tatt kurs. For de som ikke fikk anledning til å være med denne gangen, vil det bli arrangert ett nytt kurs for Orkdal Sparebank-cup sparkes i gang i september.

Foto: Roger Iversen Schei