08.09.2024 - Orientering

Flott avslutning av OG-karusellen.

Stafett på Grønneset onsdag 4. september.

Melhus O-avdeling arrangerte årets siste løp i OG-karusellen. Dette er tradisjon tro stafetten hvor lagene stiller med 3-manns lag. I år stilte vi 2 lag - et i ordinære klasser og et i trim. Man havner i "trim" dersom noen på laget ikke springer sin opprinnelige løype. Lagene presterte meget bra. På det ene laget løp Tore, Mari og Jan Egil og på trim-laget løp familien Moa Solstad med Anders, Kari og Anne. Det første laget havnet til slutt på 2. plass etter at det ene laget til Melhus ble disket pga brikke-trøbbel. Vi var bare 2 min bak et meget sterkt Leik lag. Laget fra Melhus kom også foran oss, men de ble altså disket. Trim-laget kom inn som lag nr.5 men kommer ikke på den offisielle resultatlista.

Vi hadde også med individuelle løpere med Magnhild, Even, Brage og Ingvill.

Det var en meget fin kveld med god stemning, flott løpsvær og nydelige rammer. Flotte løyper med lik vinnertid lagt av Eivind Bakk. Løpsleder var Hege S Melhuus og sammen med funksjonærer fra Melhus sørget hun for en flott avslutning på årets karusell.

Til slutt ble det premieutdelinger for beste klubb totalt, beste lag stafett, klassevinnere og ikke minst alle under 16 år som hadde deltatt på minst 3 karusell-løp.

Leik dominerte årets OG-karusell og gikk av med lagseier, seier på stafetten og de hadde 3 klassevinnere. OIF fikk klasseseier i rød løype med Tore Kanestrøm. Mari Kanestrøm og Heidi Flå kom på 3. plass i henholdsvis hvit og gul løype. Ellers skyldes skader en del fravær hos våre løpere gjennom sesongen.

Veldig gledelig med god stemning på samlingsplass blandt våre rekrutter - faktisk flest unge fra OIF denne kvelden. Anne sin kommentar etter endt løp var "dette var dri... gøy" - håper vi holder fast på dette til 2025 og fortsetter der vi slapp. Godt kjempet alle sammen!

Resultater stafetten

IMG 8879IMG 8877IMG 8874IMG 8872IMG 8870IMG 8871IMG 8866IMG 6066IMG 8865IMG 6068IMG 6063