14.09.2013 - Orientering

Stafettseier til IL Leik

DSCF1115

IL Leik vant årets stafett i O/G karusellen foran OIF.

Dagens stafett (14/9) ble arrangert ved Eid skole på Hølonda med 10 lag på startstreken.
Fint løpsvær og greie løyper i et lettløp terreng.
Vinnerlaget (bildet til høyre) besto av Line Sølberg, Svein Unsgård og Jonas Unsgård.

Denne gang ble stafetten både jevnere og mer spennende enn i de siste årene.
Ved første veksling kom Randi W. Bartnes (OIF) og Sivert Bellingmo (Gaula) likt til mål, og ved andre veksling var Ola Grendal (OIF) ensom i tet, foran Gaula og Leik. På tredje og siste etappe ble Rolf Wærnes (OIF) fraløpt av Jonas Unsgård (Leik), men berget andreplassen foran Jon Røstum (Gaula).

Andrelaget til OIF, bestående av Mette Moa, Tore Kanestrøm og Anders Solstad, gjorde også en bra innsats, men dessverre hadde Tore en død løperbrikke slik at arrangørene ikke fikk kontrollert om han hadde vært på de postene han skulle.

Nybegynnerne fra OIF, Anne og Kari Moa Solstad, fullførte også sin løype i fin stil.

Lagmessig i årets karusell kom OIF på tredjeplass, slått av IL Leik og Melhus IL.

Resultatliste.                  Resultater individuell start.

Bildet under viser starfeltet i stafetten.

Her er Randi godt i gang på første etappe.

Ola puster ut etter sin gode andreetappe.

Rolf stempler inn til mål og andreplass for OIF.

Premievinnerne i årets karusell, med Kari og Anne foran til venstre.