23.07.2010 - Orientering

Vellykket treningssamling for o-landslaget 23.07.10

Landslagsamling_23.07.10_001__Small_.jpgDagens treningsøkter i Ulvåsmarka ble meget vellykket for det norske landslaget. Både vær og temperatur innbød til full innsats i løypene.
Bildet viser løperne i dyp konsentrasjon når sjefen, Petter Thoresen gir informasjon før start.

Første økt var intervall med jaktstart. Damene løp tre og herrene fire løyper, og pausene mellom hver løype varierte etter når man kom inn til kartbytte, men ingen pause var lenger enn fire minutter. Denne treningsformen ble benyttet for å øke stress-faktoren til løperne med henblikk på stafetten i VM.
Etter den første økta var det servering av kaffe med kaker og sveler i Ulvåshytta, noe løperne satte stor pris på, før de kjørte ned til Orklahallen for å dusje.

Andre økt startet senere på dagen fra Nedre Rødåsen, og da ble Geitryggen-kartet benyttet. Her valgte løperne litt forskjellige løypelengder, hvor det lengste alternativet var på 9,4 km og besto av 33 poster. Her fikk løperne prøve seg på litt variernde terreng, men spesielt avslutningen var krevende i tett og uoversiktlig skog. Alle syntes det var et kjempefint terreng å løpe i, og at det nye kartet vårt var meget bra.

Etter trening og velfortjent dusj i Orklahallen, var det tid for sponsor-middag (Heimdal Granitt & Betongvare A/S) på Bårdshaug Herregård. Der var det først et foredrag om lagarbeid og prestasjonsbygging, av ingen ringere enn Nils Arne Eggen. Deretter ble det servert tre-retters middag, noe som ble meget godt mottatt av løperne.

O-avdelingen fikk mye skryt for arbeidet og opplegget for dagen, og løperne satte også stor pris på at det var litt publikum på sin økt ved Ulvåshytta. Fra vår side må vi bare si at det var en stor glede å kunne stille opp for et slikt trivelig og takknemlig lag med seriøse topputøvere.
Trykk les mer, og se flere bilder fra dagens trening.

Anders Nordberg på første start.
Landslagsamling_23.07.10_003__Small_.jpg

Øystein Kvaal Østerbø i stor fart inn til kartbytte.
Landslagsamling_23.07.10_009__Small_.jpg

Øystein får nytt kart og Petter Thoresen følger med på klokka.
Landslagsamling_23.07.10_005__Small_.jpg

Jentene venter på neste start. Elise Egseth til venstre.
Landslagsamling_23.07.10_007__Small_.jpg

Anne Margrethe Hausken klar for ny start.
Landslagsamling_23.07.10_013__Small_.jpg

Petter sitter i godstolen og lytter til sin gamle lærer, Nils Arne.
Landslagsamling_23.07.10_016__Small_.jpg