04.03.2009 - Svømming

OIF-svømmere i Trøndersk mesterskap

1842.jpg
12 Svømmere fra Orkanger og 3 fra Kyrksæterøra deltok lørdag 28. februar i Trøndersk mesterskap på Stjørdal. I tillegg var det med 7 rekrutter i rekruttdelen av stevnet (Stjørdalstoppen)

Orkanger-gjengen

Se bilder fra stevnet i OIFs fotoalbum

Det var totalt med 10 klubber fra de 2 trøndelagsfylkene..  Orkanger var 3. Største klubb som deltok bare bylagene  TSLK og Vestbyen hadde med flere deltakere.

Samarbeidet mellom Orkanger og Kyrksæterøra fortsetter, det ble delt buss innover til Stjørdal , Det var en litt trøtt gjeng som dro innover 07.30 fra Shell på Orkanger. Men heldigvis våknet de når de kom i bassenget, det  ble svømt bra og det ble satt personlig rekorder i fleng. Der den største var på over 18 sekunder. Etter stevnet ble det spist ett felles måltid før kursen ble satt tilbake til Orkanger og Kyrksæterøra.

Ellen Angvik Aanonsen fra Orkanger tok sølv på 50m rygg med tiden 42.47 i klassen yngre junior noe som var en forbedring på hele 7 sekunder. Tiden holdt også til å gå inn på 10 på topp lista på 50 rygg for Orkanger svømmeavdeling.

Erlend Prestmo Jensen fra Orkanger svømte inn til sølv på 100m bryst med tiden 1,54,52 i klassen 11-12 år som er fremgang på 5 sekunder fra Desember.

Erling Grøtan fra Kyrksæterøra fikk i klassen eldre junior med seg bronse fra 50m butterfly der han ble klokket inn til 36,84. Det ble også sølv til Erling på¨50m fri med tiden 28,79 som var personlig rekord med over 2 sek og klubbrekord for Kyrksæterøra.

Trener for Orkanger Kjell Wormdal fikk Bronse i den eldste klassen på 50m fri med tiden 26.88
Rekruttene til Orkanger begynner å bli en stor gjeng, som viser stor glede og innsats på øvelsene de svømte som var 25m rygg, 25m bryst og 25m rygg, det er nå 2 rekruttgrupper som trener hver torsdag i bassengetTrener for disse er Bianca Lund, Ingvild Prestmo, Rune Heen.
Trener for Kyrksæterøra er Ruth Kalland

Deltakere Trønderskmesterskap

1997-1998 klassen
Alexander Mellingsæter, Hamid Adbul Jamder, Erlend Prestmo Jensen, Øyvor Skoglund, Helene Holmen alle fra Orkanger