Svømmetrening

Trening for barn og ungdom

Svømmeklubben tilbyr trening for barn og ungdom på ulike nivåer. Treninger foregår i 25 m konkurransebassenget i Orklandbadet. Du må være medlem i OIF og betale treningsavgift for å kunne delta på trening.

GRATIS PRØVETIME! Hvis du ønsker en gratis prøvetime, send e-post til svomming@orkanger-if.no eller en SMS til 95 222 455

"Delfin" - Forkunnskap: Gjennomfør Sjøløve-kurs eller må kunne: Flyte og dykke på dybde; crawl og rygg; delfinbevegelsen

"Hai" - Forkunnskap: Gjennomføre Delfin eller må kunne: Flyte og dykke på dybde; crawl, rygg og bryst; delfinbevegelsen

Gruppe C - Forkunnskap: Gjennomføre Hai eller må kunne: Flyte og dykke på dybde; crawl, rygg og bryst; delfinbevegelsen; vendinger og undervannskick; svømme 25 meter med ulike stil uten å stoppe og holde seg etter kanten.

Gruppe B - Forkunnskap: Anbefalingen etter gjennomført gruppe C eller må kunne:  Flyt og dykke på dybde; crawl, rygg og bryst; butterfly; vendinger og undervannskick; stupe; svømme 50 meter med ulike stil uten å stoppe og holder seg etter kanten.

Gruppe A - Må kunne svømme alle svømmearter; stupe; vending og undervansskick; svømme 400 meter med ulike stil uten å stoppe. De som er på gr. A er som regel på svømmestevner som juniorer.

Ungdom 13-16 årForkunnskap: Må kunne svømme 25 m uten å holde seg etter kanten.

Trening for voksne

Svømmeklubben tilbyr kurs og treninger for voksne på ulike nivåer. Tilbudet vil variere. Følg oss på Facebook og sjekk på tryggivann.no om hva som er tilgengelig.