25.08.2014 - Turn

Velkommen til Turning høsten 2014

Da er vi i gang med nytt turnsemester, og vi ønsker nye og gamle turnere velkommen. Nye turnere må gjerne prøve tilbudet før de bestemmer om de ønsker å være med, men fra andre trening en deltar på må en betale semesteravgift.

I tillegg til treningsavgift til turnavdelinga, må alle våre turnere betale medlemsavgift til OIF. Alle som ønsker å delta må melde seg på via vår nettside, www.orkanger-if.no. En melder seg inn i OIF på første side, og går så inn på fanen ”turn” og melder seg på turning. En må altså melde seg inn både i OIF og i OIF turn, for at barnet skal være forsikret! PS: Når en er innmeldt i OIF er en medlem til en melder seg ut, men påmelding på turn må gjøres hver høst. Dersom et parti blir fullt er det de sist registrerte som ikke får plass.

Vi trener på Orkanger barneskole og i Orklahallen. Fra 11 år kan turnerne konkurrere.
Møt opp ferdig skiftet i rett tid til trening. På trening skal alle møte i treningstøy, f.eks shorts/tights, t-skjorte eller turndrakt, gymsokker/gymsko eller barfot. For trenerne er det vanskeligere å sikre turnerne godt når de har på vide klær, og bukser som er vide ved anklene kan føre til fall. Ikke ha på smykker, klokke, ørepynt, legg det igjen hjemme. Langt hår skal være samlet i hårstrikk. Syke turnere skal ikke på turntrening, turneren skal være frisk nok til å delta hvis han/hun kommer. Dersom turner må tapes før trening må denne medbringes. Turnavdelingens tape skal brukes til akuttsituasjoner. Drikkeflasker skal ikke inneholde annet enn vann, og skal settes i skapet i basishallen ved treningens oppstart. Det er ikke plass til foreldre som skal vente på barna i basishallen. Vi ber om at dere går ut selv, la trenerne slippe å be dere gå ut. Det skal avvikles mange treninger pr kveld, og en har begrenset med tid. Vi ber alle foreldre snakke med barna i forhold til å bruke tiden en har i basishallen til trening, og å høre etter trenerne. Dersom barna har spesielle problem må hovedtrener informeres om dette. Spørsmål foreldrene har om turninga rettes til lagleder.

I år skal OIF arrangere Ungdomsstevnet helga 31.oktober-2.november, og vi varsler om at vi vil ha behov for hjelp fra dere foreldre i den sammenheng. Dere får nærmere beskjed om dette. Høstsesongen avsluttes med juleoppvisning for alle turnerne søndag 7. desember i Orklahallen. Barnekretsturnstevnet 2015 arrangeres på Frøya første helg på juni, og er for barn fra 1.-7. klasse. Frøya har varslet om at det vil være begrenset plass til foreldre på fellesovernatting, og at familier som har tenkt å være der bør sørge for annen overnatting.

Vi er avhengige av å ha et oppdatert medlemsregister til enhver tid, slik at vi vet at beskjeder når frem til alle. Dersom en turner slutter, ber vi derfor om å få beskjed om dette, for eksempel pr. sms eller e-post til lagleder. Hvem som sitter i styret, hvem som er lagledere, og når det er trening for de enkelte parti ser du på vår hjemmeside www.orkanger-if.no
PS: vi følger skoleruta i Orkdal, og har treningsfri når det er skoleferier på Orkanger, men trener selv om det er planleggingsdager.

Semesteravgifter: Gymlek: 400 Trening i Orklahallen: 800 for en trening og 1200 for to treninger.
Søskenmoderasjon: Halv pris for yngre søsken.
Faktura for treningsavgift blir sendt ut på kun pr e-post! Vær oppmerksom på dette i starten på hvert semester.

Blå turndrakt, shorts og t-trøye kan kjøpes på G-Sport på OTI senteret. Turning vil bruke samme overtrekksdress som fotball og håndball; svart bukse og blå genser. Denne kan kjøpes på Sport 1 på Amfisenteret. Husk at en kan selge eller gi bort brukte turnklær, gå inn på facebooksiden: Kjøp og salg av turnklær og utstyr Lykke til med turnåret!

Takk til Orkdal Energi for sponsormidler som går til innkjøp av utstyr i basishall.