26.06.2011 - OIF

Æresmedlem med hjerte i ski og orientering

2774.jpg
Ellen Sofie Olsvik ble utnevnt som Orkanger IFs andre æresmedlem. Det skjedde i 1983. Fredag kveld fortalte hun om sin fantastiske idrettskarriere under arrangamentet Kveld på Nedre Rømme som var viet OIFs 110-årsjubileum.

Konferansier Odd Ustad intervjuet Ellen Sofie Olsvik som nå bor i Bærum. Hun besøker OIF i helga, besøker mamma Ruth Olsvik i Moan og har deltatt både i o-løp i Ulvåsmarka og så ble hun altså presentert fra scenen i festivalteltet for Orkanger-dagene 2011.

Se bilder fra kvelden i OIFs fotoalbum

- Du greide en lang periode å kombinere toppidrett både i ski og orientering. Det er en prestasjon, men enn om du har fått satset på nytt, hva ville du valgt?

- Jeg ville fortsatt valgt begge deler! Jeg måtte etterhvert  velge en av idrettene, og da ble det orientering.

I tillegg til Ellen Sofie ble også OIF o-avdelings leder Rolf Wærnes presentert og han oppfordret alle til å bli med orienteringskurs og i tillegg delta på tur-orientering!

Også ski-idretten ble presentert. Her hadde arrangøren hentet Å-bøggen Kai Selbæk som er verdenskjent som "ski-smærar" for det norske skilandslaget.