28.10.2013 - OIF

Kunstgressbanene: Snart ferdig før vinteren

05.10

Orkla Maskin gjør nå ferdig alt arbeid som kan utføres ved kunstgressbanene før vinteren. Og OIF får VIP-seter fra Ullevaal.

Rør til undervarmen er lagt på elleverbanen de siste ukene. Det er satt opp ballfangernett, og lysmastene er levert (bildet er tatt 5.oktober).

Alle baner klare sommeren 2014
Til våren vil bare finishen gjenstå: Bygging av gjerder og legging av kunstgresset. Det siste skjer i midten av juni. Sjuerbanen legges først, og den store banen rett etterpå. Men alt vil være gjort unna i løpet av kort tid.

Planen er også at Orkla FKs kunstgressbane skal være rehabilitert i løpet av sommeren. Det arbeidet vil starte når de to nye banene tas i bruk. Det jobbes nå for å få til en best mulig teknisk løsning for rør- og pumpeanlegg til begge banene med undervarme. Det eksisterende rørsystemet er kontrollert.

Seter fra Ullevaal
Jonny Krokstad tar på seg å ansvaret for å bygge innbytterbokser ved den nye kunstgressbanen og ved slitebanen av samme type som ved hovedbanen. Tor Arne Ophaug har fått en avtale om at OIF får overta 60 VIP-seter fra Ullevaal stadion til bruk i boksene (!). NFF har gått ut med tilbud til klubbene.

I vinter er det viktig å hindre trafikk inne i Idrettsparken. Det kan føre til skader på rørsystemet ved den nye kunstgressbanen.

Parkering
Orkdal kommune skal lage en plan for parkering ved Idrettsparken. Det blir slutt på bilkjøring i parken etter utbygginga.

Gangveien og området ved Klubbhuset vil bli asfaltert. OIF Anlegg har gjort avtale med Orkla Maskin om å rive den gamle kiosken.

Les mer i OIF Anleggs styrefererater.

Her er et bilde tatt på samme sted som over da arbeidet startet i juli: