04.09.2011 - OIF

Øyvind Togstad æresmedlem i OIF

2841.jpg
Øyvind Togstad ble lørdag kveld utnevnt som Orkanger IFs sjuende æresmedlem. Han fikk hederen for sin innsats som internasjonal håndballdommer, håndballspiller, fotballspiller og tillitsvalgt i OIF.

Øyvind TogstadOIF utnevnte sitt nye æresmedlem under et høytidlig arrangenemnt i Klubbhuset i Idrettsparken på Orkanger som en del av sitt 110.åsarrangement i 2011. Til stede i Klubbhuset var æresmedlemmer, hovedstyret og inviterte gjester. Blant gjestene var Svein Olav Øie fra Norges håndballforbund, som var Øyvind Togstads tredje makker som internasjonal dommer.

Se bilder fra OIFs fest for æresmedlemmet Øyvind Togstad og ni diplommottakere.

Øie er nå pensjonert dommer, mens Øyvind Togstad fremdeles er aktiv dommer med siste internasjonale oppdrag i Qatar der han dømte seks internasjonale kamper. De siste kampene føyer seg inn i en imponerende dommerkarriere for ørbøggen som kan skilte med følgende som håndballdommer:

• 8 NM-finaler, inkludert 3 juniorfinaler
  • 600 seriekamper i øverste divisjon
  • 176 E-cupkamper, inkludert 5 Europacup-finaler og 1 supercupfinale
  • 55 landskamper
  • VM for kvinner 2003 i Kroatia
  • OL i Athen 2004 med bl.a. semifinale

Øyvind Togstad har i tillegg en lang karriere som håndballspiller for Orkanger. Han har også markert seg på fotballbanen med ikke mindre enn 542 A-lagskamper - nest flest etter keeper Bjørn Næss som har spilt 545 kamper for OIFs A-lag.

- Jeg setter utmerkelsen svært høyt, for nå er jeg med i en eksklusiv klubb med bare sju medlemmer. Jeg synes det er ekstra hyggelig å motta prisen her i Klubbhuset som sjølen (faren Arne J. Togstad) var med å få bygd. Jeg vil dele prisen med kona mi, Toril som har akseptert at jeg har vært mye på reisefot for å utøve dommergjerningen, sa Øvind Togstad i sin takketale.

Hedersprisvinnere i OIF 2011. F.v. Ingebrigt Ustad, Bjørn Krokdal, Else-Britt Evjen, Rudolf Larsen, Oddveig Lien, Øyvind Togstad, Geir Atle Sognli, Ola Fossvoll og Tor Arne Opphaug. Leif Herrem og Rune Karlsen er også tildelt OIFs hedersdiplom, men var ikke til stede da bildet ble tatt. Foto: Marit Mjøen

Hederspriser