10.10.2013 - OIF

Rudolf valgt til Årets ildsjel i Orkdal

Rudolf nett3

Orkdal Idrettsråd har valgt Rudolf Larsen (68) fra Orkanger IF til Årets Ildsjel i kommunen i 2013.

Rudolf får prisen på Idrettens Hederskveld på Britannia fredag 18.oktober. Sør-Trøndelag Idrettskrets arrangerer hederskvelden. Der samles ildsjeler utpekt av idrettsrådene i alle kommunene.

I sommer ble Rudolf Larsen æresmedlem i OIF og har i en årrekke vist stort engasjement for idretten i hele Orkdal.

Begrunnelsen:
Orkdal idrettsråd løfter fram Rudolf som et forbilde i idretten i Orkdal med denne begrunnelsen:

"Rudolf Larsen har vært leder i Orkanger IF i til sammen 10 år. Han har også vært medlem i Orkdal Idrettsråd.  Rudolf har utført sin gjerning langt utover det en kan forvente i ulønnede verv.

Rudolf har med sitt store engasjement vært en leder som har gitt OIF og idretten for øvrig i Orkdal kommune et oppsving.  Rudolf har stor kunnskap om offentlig forvaltning, og denne har han benyttet til idrettens beste!"

Som mangeårig tillitsvalgt, og nå som daglig leder i OIF i 50 prosent stilling, har Rudolf Larsen særlig vært delaktig i anleggsutviklinga i idretten de siste årene.

Leder i Orkdal idrettsråd, Øyvind Togstad, sier at det ikke var noe vanskelig valg.

– Vi gikk en runde innad i idrettsrådet og kom opp med noen forslag til kandidater. Til slutt ble vi enige om Rudolf Larsen. Det var ingen tvil for å si det sånn, forteller Togstad til avisa-st.no.

Vi i OIF er stolt over arbeidet Rudolf har lagt ned for idretten og gratulerer med hederstittelen Årets Ildsjel 2013!

Les mer om saken her: www.orkangervel.no og www.avisa-st.no