23.06.2013 - OIF

Stilig åpning av Friidrettsbanen

IMG0065

Åpninga av Friidrettsanlegget i Idrettsparken ble en flott og stilig begivenhet lørdag 22. juni til tross for yr og regn.

Hele seremonien toppet seg med utnevnelsen av Rudolf Larsen so æresmedlem i OIF. Hovedstyret har i lengre tid foreberedt dette og besluttet at det var helt naturlig å legge utnevnelsen til åpninga av friidrettsanlegget. Et anlegg som OIF på mange måter kan takke Larsen for gjennomføringa av. Han var leder i OIF da beslutningen om bygging ble tatt. Da han gikk av som OIF-leder i 2012, ble han varamedlem til hovedstyret og tok samtidig på som leder for styringsgruppen for friidrettsanlegget.

Leder i OIF John Ivar Evjen beskrev det nyslåtte æresmedlemmet som en aktiv, raus, engasjert og en kar med gjennomføringskraft. Ikke rart at Rudolf Larsen også er ansatt som OIFs første daglige leder med tiltredelse fra august. Larsen er den lengsstittende OIF-leder med ti år tisammen over to perioder.

Etter utnevnelsen var det klart for anleggsåpning.

OIF hadde invitert mange gjester og på arenaen tok både Anne Sophie Hunstad, leder i Norsk Friidrett Sør-Trøndelag, Terje Roel, styreleder i Sør-Trøndelag Idrettskrets og Stig Jansson, leder i Børsa IL friidrett ordet og kom med lykkeønskninger om aktiv friidrettsavdeling!

I en tilstelning etter åpninga, kom både Orkdal IL, Orkdal Sparebank og Orkdal Sanitetsforening med hilsninger til OIF.

Ordfører Gunnar Hoff Lysholm avsluttet seremonien med å overrekke 5000 kroner til innkjøp av friidrettsutstyr. Deretter foretok han den offisielle åpninga ved å skyte med nykjøpt startpistol og dermed sette i gang åpningsløpet med Mohamed Hassan, Harald Husdal og Martin Lund som aktører.

Resultatet av konkurransen i all vennskapelighet ble Nr 1 Husdal, nr 2 Lund og nr 3 Hassan.

Spesielt artig var det at blant de inviterte gjestene var superveteranen Konrad Sæthre, 89-åringen som vant åpningsstevnet på den første friidrettsarenaen i Idrettsparken i 1951. Han vant mot både svenske og norske storløpere som var kommet for å konkurrere!

Etter åpningsduellen, var de klart for stafett-konkurranse for både jenter og gutter og friidrettsdag for barn og unge.

Bilder fra Offisiell åpning av friidrettsanlegget 22. juni 2013:

Fv OIF-leder John Ivar Evjen og æresmedlem Rudolf Larsen

Blomster og gavekort  til prosjektleder Svein M. Haarsaker.

Leder i OIF Anlegg Øyvind Togstad orienterer om byggeprosessen.

Styreleder i Sør-Trøndelag Idrettskrets Terje Roel.

Leder i Norsk Friidrett Sør-Trøndelag Anne Sophie Hunstad ønsker OIF lykke til med friidrettssatsinga.

Leder i Børsa IL friidrett Stig Jansson.

Ordfører Gunnar Hoff Lysholm.

Lysholm fyrer av startskuddet!

Åpningsheatet: Fra ytterst: Mohamed Hassan, Harald Husdal og Martin Lund.

Vinner av åpningsløpet i midten: Harald Husdal, flankert av Mohamed Hassan og Martin Lund. Tv. Ordfører Gunnar H. Lysholm og til høyre OIF-leder John Ivar Evjen.

Arne Harald Hansen deler ut stafettpinner til første heatet i stafettkonkurransen.

Stafettkonkurransen er i gang.

OIF inviterte til samling på Nedre Rømme som avslutning på åpningsseremonien. T.v. Øyvind Togstad og John Ivar Evjen.

F.v. Gøril Fjellstad, Gunnar Hoff Lysholm, Unni Larsen, rudolf Larsen, Knut Even Wormdal og Atle Olav Sognli.

Leder i trimavdelinga i Orkdal IL Jarle Birger Tuflått overrekker gave og gode ord til OIF-leder John Ivar Evjen.

Ordfører Gunnar Hoff Lysholm.

Leder i Orkdal Sanitetsforening Lisa Ofstad.

Banksjef i Orkdal Sparebank Dag Olav Løseth og OIF-leder John Ivar Evjen.