15.11.2023 - Orientering

Avslutning Stolpejakten og Tur-O 2023

2020 stolpejakt tur o10.png 940x510 q85 crop smart subsampling 2

Premieutdelinger tirsdag 14. november i Flerbrukshuset.

IMG 535525 deltagere møtte opp til årets avslutning for Stolpejakten, Tur-O og O-avdelingen i OIF. Det er O-avdelingen i OIF som er hovedansvarlig og pådriver for både Stolpejakten og Tur-O tilbudet. Avdelingen hadde premieutdeling for klubbmestere den samme kvelden. 14 deltagere fra klubben deltok på klubbmesterskapet. Vi markerte også stafettseieren i Orkla/Gaula- karusellen. Jan Egil, Mari og Kari klinket til med 3 solide etapper som til sammen ga en overlegen seier!

IMG 5312

IMG 5361

Jan Egil Ruud kunne presentere meget fine tall etter årets Stolpejakt - over 3600 jegere og 112000 besøk er rekord igjen. Stolpegjengen hadde satt ut over 200 stolper denne sesongen og flere idrettslag er med og arrangerer dette populære tilbudet. 4 idrettslag i Meldal, Orkdal IL og Krokstadøra IL har ved siden av OIF satt ut stolper. 7 pengepremier ble trekt og delt ut. Inngangsbilletten på å være med på Stolpejakten er ganske høy og tidligere år har vi såvidt klart å gå i null etter sesongen. Vi har nå fått en tryggere avtale med Kraftriket om sponsing i årene fremover, samt at klubbene som er med betaler for "sine" kart.

IMG 5315

IMG 5371Samme kvelden ble det også markert avslutning for årets Tur-O sesong. Stolpejakten og Tur-O hadde også i år 20 felles poster og stolper - vi håper fremdeles at flere stolpejegere vil prøve Tur-Orientering, men vi sliter fortsatt litt med rekruttering her.

6 barn født 2011 eller senere har deltatt i år og fikk sine velfortjente gavekort. I tillegg sponser Orkla Sparebank 3 gavekort som blir trekt ut blant de andre deltagerne.

IMG 5305IMG 5307

IMG 5372

Stolt vinner av fruktkorg trekt blant alle fremmøtte på avslutningen.