03.09.2015 - Usortert

Fellesball, pølsefest og landskamp i Klubbhuset

NFF vi heier pa Norge

Vi inviterer til fellesvisning av landskampen på søndag, og varmer opp med litt fotballspilling og pølser før avspark.

Norges Fotballforbund startet tidligere i sommer opp prosjektet "Vi heier på Norge" som et ledd i å løfte entusiasmen rundt herrelandslaget. Prosjektet går ut på at man enten reiser til Ullevaal eller samles i klubbhuset og mottar støtte ut ifra hvor mange som ser kampen sammen. For å være med i prosjektet må man være sertifisert som en Kvalitetsklubb, noe OIF Fotball ble, som én av 11 klubber i Trøndelag, tidligere i år.

For de med lengre reiseavstand er altså løsningen "Kamp på klubbhuset". Vi som klubb mottar 100 kr. pr. person som møter opp og ser kampen. Som dokumentasjon tar vi et bilde av hele gjengen like etter kampstart. Vi har rimelig god plass i klubbhset, så hvis vi klarer å samle, la oss si 60 personer får vi altså 6000 kr. Det må sies å være en god avtale!

For Trøndelag Fotballkrets sin del er det to landskamper som inngår i prosjektet. Den første er EM-kvalifiseringen førstkommende søndag mot Kroatia kl. 18:00. Vi starter denne søndagen med "fellesbaill" på Bankløkka kl. 16:00. Deretter spanderer fotballavdelinga pølse i klubbhuset før vi ser landskampen. Vi håper så mange som mulig stiller opp slik at støtten fra NFF blir så stor som mulig! :)

Den andre kampen er kvalifiseringskampen mot Malta lørdag 10. oktober. Mer informasjon om denne kommer når det nærmer seg.