12.06.2006 -

Vandrepokaler til Malvik og TT

Malvik Turn & RG og Trondhjems Turnforening vant troppskonkurransene under turnstevnet og fikk dermed napp i hver sin vandrepokal som gymnastikkutvalget i Sør-Trøndelag Gymastikk- og Turnkrets har satt opp.

Mens Cirkus Malvik vant i klasse over 15 deltakere, tok TTCirkus_malvik.jpg hjem vandrepokalen i klasse under 15 deltakere. Byneset RG fikk vandrepokalen til odel eie i fjor, så årets vandrepokal er ny og TT har altså sikret seg det første nappet.

I klassen over 15 deltakere var det Uthaug som sist fikk den til odel og eie i 2000. Malvik RS vant konkurranse for spesialtropper i 2001, og årets topplassering sørger dermed for at lget får sitt andre napp. Da blir det spennende neste år - kanskje kan Malvik ta hjem vandrepokalen til odel og eie etter stevne i Rissa i 2007. De får nok knallhard konkkurranse fra de andre lagene og spesielt Uthug Turn og Gymnastikklag som også har to napp fra 2002 og 2004.

Vandrepokalenes kriterier og historie:turnere.jpg

Vandrepokaler er satt opp til spesialoppvisning. Gymnastikkutvalget deler ut to vandrepokaler under Barnekretsturnstevnet. Pokalene tildeles vinnerne av følgende klasser/grupper:

• Gruppe 1 er for tropper med over 15 gymnaster
  • Gruppe 2 er for tropper med under 15 gymnaster

Det vil bli tatt ut 2 tropper fra hver gruppe som får ha oppvisning på søndag. (totalt 4 tropper) 2 av troppene vil da vinne pokalene. De troppene som vinner pokalene får beholde den i ett år, dvs fram til neste års barnekretsturnstevne.
Pokalene må vinnes 3 ganger før klubben/laget får den til odel og eie.
Hvert lag får ikke stille med mer enn en tropp pr. klasse.

Kriterier

• Utøverne skal være i alderen 7 –18 år.
  • Tid er på max 5 minutter.
  • Stor aldersspredning hvis mulig.
  • Det skal være elementer av turn, RG og gymnastikk i programmet.
  • Smil, humør, utstråling og engasjement vektlegges og honoreres ekstra.

Dommere er Gymnastikkutvalget i Sør-Trøndelag og to representanter fra arrangørlag.

Vandrepokalhistorie

Under Barnekretsturnstevnet er det to lagkonkurranser – for lag som deltar med mindre enn 15 deltakere og lag med over 15 deltakere. Vinnerne får et napp i Sør-Trøndelag Gymastikk- og Turnkrets' Vandrepokaler. Her er vandrepokalenes historie.

Under 15 deltakere

2001 Trondhjems Turnforening
2002 Byneset RG
2003 ATIF